(0) نفر 0
درایورها

درایورها

یکی از ملزومات استفاده از محصولات روشنایی تبدیل جریان متناوب جریان (AC) به جریان مستقیم جریان (DC) است که این امر مستلزم استفاده از درایور ال ای دی می‌باشد.

محمدحسین  فتحی  ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ اسفند

درایور 

یکی از ملزومات استفاده از محصولات روشنایی تبدیل جریان متناوب جریان (AC) به جریان مستقیم جریان (DC) است که این امر مستلزم استفاده از درایور ال ای دی می‌باشد. به طور کلی تبدیل کننده های جریان الکتریکی از جریان AC به جریان DC به چند دستۀ کلی منبع های تغذیه، درایورهای بردی، درایورهای سوییچینگ و … تقسیم می شوند.

درایورهای بردی، بدون روکش و رزین هستند. این نوع از درایورها درجه حفاظت محیطی IP ندارند و رطوبت به راحتی در آن ها نفوذ می کند. برخی از درایورهای LED با روکش و رزین تولید می شوند و IP بالاتری نسبت به درایورهای بدون روکش و رزین دارند.


خصوصیات led driver

این درایورها دارای جریان ثابت مناسب ال ای دی های پاور می باشند.در عین حال ولتاژ  به صورت متغیر طراحی شده است که به کمک آن می توان یک رنج از ال ای دی های پاور را به صورت سری مورد استفاده قرار داد
درایورهم می تواند در داخل محصول قرار گیرد و هم جدا از ساختار بدنه باشد. در لامپ های ال ای دی که جایگزین لامپ های رشته ای و کم مصرف CFL می باشند، درایور درون بدنه قرار می گیرد تا استفاده از لامپ راحت باشد.

در برخی از محصولات روشنایی درایورهای ال ای دی خارج از محصول قرار می گیرد تا در صورت مشکل و خرابی، بتوان به راحتی درایور را تعویض کرد. محصولاتی مانند چراغ های سقفی، پنل های روشنایی، تجهیزات نورپردازی خارجی و … از این دسته از محصولات هستند.

درایورهای ال ای دی و اس ام دی از انواع درایورها می باشند که درایورهای ال ای دی خود به دو نوع درایور ال ای دی بُردی و درایور ال ای دی آی پی تقسیم می شود.

درایور ال ای دی بردی

درایور ال ای دی بُردی, برد هایی هستند که با این درایورها می توان تعدادی از ال ای دی ها را روشن کرد و فاقد عایق ضد رطوبت و ضد خاک می باشند. این درایورها بسیار پُراستفاده بوده و در تولید والواشر و پروژکتور از آن ها استفاده می شود.

درایور ال ای دی آی پی

درایور ال ای دی های آی پی همان درایورهای روکش دار هستند. این نوع از درایورها  ضد آب و ضد خاک می باشند. از درایورهای آی پی برای تولید پروژکتورهای خیابانی و چراغ های خیابانی استفاده می شود.


نظرات راجع به این مقاله

اولین  قبلی  0 ردیف  بعدی  آخر  
خیر
بله